Kdy je potřeba suplementace?

Obecně není vhodné nahrazovat pestrou stravu suplementy. Vitamíny a všechny minerály by měly být získávány z pravidelně konzumovaných pokrmů. Existují však výjimky, kdy se vyplatí sáhnout po suplementech. Patří mezi ně situace, kdy je ohroženo naše zdraví. Příkladem může být problém s nadváhou.

Doplňky stravy umožňují bojovat s kilogramy tím, že dodají tělu složky, které urychlují metabolismus a spalování tuků. Vláknina je zvláště důležitá, protože zlepšuje činnost střev. Doplňky regulují trávicí proces a hospodaření se složkami potravy. Díky tomu se nám neukládá tuk a využíváme 100% hodnotné živiny. Doplňky mohou být také užitečné, když trpíme neustálými infekcemi.

Díky nim tělu rychle dodáme ingredience, které nám umožní obnovit imunitu. Doplňky jsou také záchranou v případě, že máme zdravotní problémy a z nějakého důvodu jsme ztratili příliš mnoho minerálu (např. draslíku při zvracení nebo železa při silné menstruaci).

Břišní svaly jako jeden z nejčastějších tréninkových cílů

Snem každého sportovce je mít svalnaté břicho, které je svým způsobem výkladní skříní celého těla. Břišní svaly mají také mnohem důležitější funkce. Při správném cvičení podpoří celé naše tělo při dalších cvicích, značně je usnadňují a pomáhají nám udržet správné držení těla. Jak tedy dosáhnout požadovaného efektu?

Mějte na paměti, že každý organismus je jiný a potřebuje individuální přístup, ale můžete uvést několik obecných tipů, které váš sen promění v úspěch. Je nepochybné, že cvičení břišních svalů bude účinnější, pokud začneme používat správnou stravu. Bezpodmínečně doporučujeme omezit konzumaci tuků ve stravě a lehce stravitelná jídla.

Musíme také pamatovat na to, že správnému cvičení by mělo předcházet rozcvičení. Důležité je také necvičit břišní cviky každý den, svaly, které jsou často „používané“, potřebují čas na zotavení a příliš mnoho tréninku může být kontraproduktivní.

Jak sledovat svůj pokrok? BMI a BMR kalkulačky

Mnoho z nás asi ví, co je to BMI kalkulačka, která po poskytnutí příslušných parametrů, tedy váhy a výšky, a výběru vhodného pohlaví vypočítá tzv. BMI index, určující, zda je naše váha v normálním rozmezí. Co je tedy BMR kalkulačka?

No a určuje naše denní energetické nároky nutné pro správné fungování těla. Konzumací určitého množství kalorií během dne poskytujeme kromě hodnoty hmotnosti a výšky také svůj věk, typ fyzické aktivity a cíl, kterého chceme dosáhnout (přibrat, zhubnout, udržet si váhu). Kalkulačka nám na základě uvedených údajů dává odpovídající výsledek, zohledňuje i procento bílkovin, sacharidů a tuků.

Například: 20letá žena vážící 70 kg a vysoká 170 cm s mírnou fyzickou aktivitou, která si chce váhu udržet, by měla svému tělu dodat 2396 kcal denně, v následujícím poměru: 15 % by měly být bílkoviny, 55 % sacharidů a 30 % tuku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Previous post Začátečnický trénink
Next post Trénink lýtek – jak cvičit a co tímto tréninkem doplnit a další.