Dietní motivace – jak překonat sám sebe?

Největším problémem při držení diety je dlouhodobější udržení počátečních předpokladů. Proč je to tak těžké, když jde o naše zdraví? Pravdou je, že zvyk je pro nás druhou přirozeností. Dieta není o nějakém omezení, ale o změně návyků.

Je to těžké pro každého, kdo to zkusil, a to nejen z hlediska stravy. Aby se tedy celý úkol povedl, musíte skutečně věřit ve smysl prováděných změn. Jak to udělat? Víra zde není nejlepší slovo, protože znalosti se počítají. Měli bychom vědět, proč nám současná strava ničila život a jak. Musíme zjistit, co v našem případě může zlepšit fungování našeho těla.

Tyto znalosti musí být získány z vhodného a spolehlivého zdroje. Není asi nic horšího, než začít se změnou na základě nepravdivých, povrchních informací. Takto můžeme ublížit jen sami sobě. Pomoci může i podpora někoho blízkého nebo někoho, kdo již prošel pozitivní metamorfózou.

Co stojí za to vědět o zdravém stravování?

Pokud jde o zdravé stravování, většina lidí má představu o tom, co to je. Téměř každý bude považovat špenát za příklad zdravého jídla a sušenky ne. A co těstoviny? Někteří lidé tvrdí, že těstoviny nejsou zdravé jídlo; jiní tvrdí, že ano a někteří tvrdí, že záleží na tom, zda jsou těstoviny celozrnné.

To, co ztěžuje určení, zda je potravina zdravá nebo ne, jsou různé ukazatele. Záleží na celkovém množství kalorií v jídle? Jak je to s gramy cukru nebo množstvím vitamínů a živin? Opravdu záleží na názoru jednotlivce a na tom, čemu věří, je nebo není zdravé.

Mnoho lidí, kteří se snaží zhubnout, založí svůj jídelníček na tom, co považují za nezdravé. Většina lidí se cítí plnější poté, co sní talíř plný zeleniny a libového masa na rozdíl od talíře sušenek. Podle mého názoru nic takového jako příklad zdravých a nezdravých potravin neexistuje.

Způsob pro fyzicky aktivní dovolenou

Pokud jste nikdy nebyli na plavbě, je pravděpodobně těžké si představit, jak zdravá dovolená to je. Mnoho spojuje plavby s tunami jídla a alkoholu – obojí je tam k dispozici, ale v kombinaci s dalšími zdravými aktivitami dostupnými na plavbě můžete najít tu správnou rovnováhu.

Za prvé, plavba je čas, kdy máte šanci zbavit se stresu a užít si prosté radosti. Stres na nás působí každodenně a ani obyčejná dovolená nám nemusí umožnit cítit se zcela uvolněně. Skutečná relaxace začíná, když jste na lodi. K dispozici jsou bazény, vířivky a dokonce i lázně, které vám pomohou relaxovat a užít si dovolenou.

Pokud jste opravdu motivovaní – na palubě je obvykle také posilovna, takže nemusíte přerušovat cvičební rutinu, když jste na plavbě. Ve skutečnosti je to tam ještě lepší, protože můžete zdarma získat hodiny jógy, pilates a aerobiku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Previous post BCAA – neboli větvené aminokyseliny
Next post Protein ve vegetariánské stravě – jak s ním naložit?