Jsou tyto doplňky bezpečné pro zdraví?

Existuje mnoho hypotéz, že sportovní výživa jsou nezdravé produkty, které mají negativní dopad na celé tělo. Tyto teze však neustále zpochybňují výživoví poradci, sportovci, trenéři i samotní výrobci živin. V první řadě dbají na to, aby tyto produkty byly laboratorně testovány a pro uživatele bezpečné a jejich složení neobsahovalo žádné látky, které by mohly poškodit spotřebitele.

Důležité ale je, abyste při používání tohoto typu přípravků striktně dodržovali doporučení dietologa nebo trenéra. Důležité jsou také informace uvedené na obalu výrobcem, protože každý sacharidový doplněk se může od sebe mírně lišit. Živiny by měly být přijímány v určitou denní dobu (před, během a po tréninku) a ve vhodných dávkách.

Samotné dávkování je založeno na principu, že na 100 gramů tekutiny by měl být obsah sacharidů cca 70-80 gramů. Pokud existují nějaké pochybnosti, stojí za to zeptat se prodejců nebo směřovat otázky na samotné výrobce.

Z čeho se sacharidové doplňky skládají?

Hlavní složkou sacharidových doplňků jsou samozřejmě sacharidy. suplementy tohoto typu využívají především sportovci, kteří chtějí zvýšit množství energie v těle a také zvýšit anabolické procesy. Sacharidové doplňky umožňují výrazné prodloužení doby cvičení: zvýšení vytrvalosti svalů, jejich pracovní doby. Jaké je množství sacharidů v tomto typu doplňku stravy?

Ve 100 gramech produktu je dokonce 80 % sacharidů. Toto množství se však může lišit v závislosti na výrobci nebo konkrétní aplikaci produktu. Sacharidy jsou vybírány i z hlediska vstřebatelnosti – některé se vstřebají velmi rychle, několik desítek minut po konzumaci, jiné to trvá mnohem déle.

Zbývající část objemu produktu kromě sacharidů tvoří bílkoviny (pomáhající k regeneraci organismu po zátěži a tlumící proces katalýzy) a četné minerální soli a vitamíny. Tyto produkty se během cvičení vylučují močí a potem. jejich hladina ovlivňuje výkonnost organismu.

Potréninkové doplňky

Organismus vystavený namáhavé námaze nebude správně fungovat, pokud nebude přijímat správné množství živin, které mu pomohou zotavit se. Pro potréninkovou regeneraci je také velmi důležitá vyvážená doba cvičení a odpočinku. Sportovci provozující většinu sportů musí pamatovat na správnou výživu a dobu odpočinku, bez kterých nebudou žádné doplňky fungovat dostatečně efektivně.

Živiny používané po cvičení jsou navrženy tak, aby podporovaly regenerační procesy. Dobře zvolené suplementy budou především brzdit katabolické procesy, tedy odbourávání svalů, a urychlovat anabolismus (budování) svalové hmoty. Navíc ovlivňují regulaci potréninkové regenerace, zkracují její dobu, což umožňuje rychlejší návrat ke cvičení, zvyšuje sílu, dodává tělu potřebné živiny, bílkoviny, sacharidy atd.

Potréninkové suplementy jsou dostupné ve formě kreatinových doplňků, nočních suplementů vyznačujících se prodlouženou dobou vstřebávání a také regeneračních jídel používaných jako náhrada tradičních jídel.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Previous post Živiny – denní rozvrh
Next post Jak říkáme předtréninkovým suplementům?